NL | EN |

De Schildkamp
- Asperen, Nederland

  • Oracle Hospitality Suite8 PMS
  • Oracle MICROS Simphony POS
  • Integraties: SmartHOTEL | Adyen | Hotek | Exact

Over De Schildkamp

De Schildkamp is dé uitgelezen plek voor vergaderingen, teambuildingsessies, events en opvallende productpresentaties. Deze veelzijdige, gastvrije locatie ligt in een landelijke omgeving en heeft alle componenten in huis voor een buitengewone ervaring.

Naast hotelkamers, restaurant, wellness, padel- en bowlingbanen, een art gallery en escaperoom, biedt De Schildkamp een spraakmakend binnenbos voor een unieke ‘indoor outdoor experience’.

Wij spreken Rachel Klaare, Managing Director van De Schildkamp. Rachel is iemand die midden in de nacht wakker wordt met briljante ideeën. Zo komt de ‘indoor outdoor experience’ uit haar koker. Het is een bijzondere aanvulling op de ‘corebusiness’ van De Schildkamp, namelijk het faciliteren van trainingen die gericht zijn op de ontwikkeling van individuen en teams. De Schildkamp vaart een eigen koers en is een inspiratiebron voor haar gasten. Ze maken hun lijfspreuk ‘Binnengewoon Bijzonder’ beslist waar.

De Schildkamp heeft alles onder één dak bij Van Hessen

Al sinds jaar en dag werkt men bij De Schildkamp met de software van Van Hessen. Echter was de samenwerking niet altijd optimaal en toen het kassasysteem aan vervanging toe was viel de keuze op een andere leverancier. Aanvankelijk werkte het gekozen kassasysteem naar wens, maar na verloop van tijd voldeed het niet meer aan de verwachtingen.

‘Zo’n twee jaar geleden kwam ik weer in gesprek met Van Hessen’, vertelt Rachel. ‘De nieuwe aspiraties van Van Hessen en de Oracle MICROS Simphony POS maakte dat ik er toch anders in ging staan. Met name de koppeling met Oracle Hospitality Suite8 was voor mij heel belangrijk. Daarbij is het in wezen krankzinnig om verschillende leveranciers te hebben voor je POS en PMS-systemen terwijl je het onder één dak kan onderbrengen.’

‘Op de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam kreeg ik een demonstratie van Ghislaine Robbers, Account Manager POS. Ik was aangenaam verrast omdat Simphony alles biedt wat ik nodig heb’, vertelt Rachel. ‘Het is een cloud based POS en de handhelds hebben een goed af te lezen scherm, met hetzelfde overzicht als op het basisstation. Doorslaggevend was echter de NFC-technologie waarbij de gast de sleutelkaart tegen scanner van de kassa of handheld houdt, waardoor de bestedingen direct op de kamer worden geboekt.’

Alle puzzelstukjes vielen op hun plek

‘Wij hebben wederom voor Van Hessen gekozen en zij leveren zowel het PMS als POS-systeem’, geeft Rachel aan. ‘Van Hessen heeft een hechte samenwerking met SmartHOTEL als channelmanager, alsook met Adyen pay-at-table die de betaalterminals levert die weer gekoppeld zijn met Exact. Onze Hotek kamersloten communiceren via de NFC-technologie met Simphony POS. Met deze NFC-techniek voorkomen wij niet aangeslagen consumpties en behoren discussies bij check-out tot het verleden. Het werkt als een zonnetje en biedt de gast gemak, foutloze facturen en een snelle check-out.’

‘Hier aan de rand van de Betuwe hebben wij in het voorjaar veel bloesem toerisme. Dan is het flink aanpoten en ben je blij als je POS snel en effectief werkt. Ook voor het frontofficeteam is het een verademing dat alles gekoppeld is met onze PMS, Oracle Hospitality Suite8. Wij hebben de garantie dat Suite8 ondersteund blijft en door de koppeling tussen alle systemen kunnen wij een tijdje vooruit. Met Van Hessen hebben wij alle integraties kunnen koppelen en is onze IT optimaal geautomatiseerd. Het werkt perfect.’

‘Onze IT is exact ingericht zoals wij dat voor ogen hadden.

Geen nieuw sausje

‘Vanaf het begin adviseerde Van Hessen eerlijk en transparant over wat wel en niet goed past bij onze werkwijze. Nu alles is geïnstalleerd blijken dit de juiste adviezen te zijn. Het is precies wat we nodig hebben. Het totaalpakket is niet te uitgebreid maar ook zeker niet te summier’, zegt Rachel.

‘Een aantal weken na de implementatie kwam Madelon Kelders, Account Manager PMS, langs voor een evaluatie. Een goed moment want onze medewerkers zijn ondertussen gewend aan het systeem en kunnen gefundeerde feedback geven. Omdat de mensen bij Van Hessen veelal uit de horeca komen, begrijpen ze heel goed wat er bij je speelt. Madelon maakt voor ons de vertaalslag naar haar collega’s en zet dingen intern door naar de technische afdelingen.

Dat voelt heel goed. Ik hecht enorm aan duidelijkheid en goede terugkoppeling, en hier word je niet van het kastje naar de muur gestuurd. Het is prettig om vaste contactpersonen te hebben die je kan bellen. Bij Van Hessen zijn ze open en oprecht. En ze durven zich kwetsbaar op te stellen als het even niet loopt zoals gepland. Maar het wordt altijd opgepakt.

De nieuwe branding en huisstijl van Van Hessen blijkt geen oud verhaal met een nieuw sausje. Het staat voor mensen die echt voor je klaar staan. Het maakt niet uit of je een POS of PMS gerelateerde vraag hebt, het Van Hessen team is een eenheid. Het zijn toppers.’

Laat van je horen!

Conditions(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Nieuwsgierig wat Van Hessen voor je kan betekenen?

 

Wil je meer informatie over onze oplossingen en diensten? Neem contact met ons op of laat een bericht achter via het contactformulier. Je hoort snel van ons.

Van Hessen levert software voor hotel en software voor horeca

'Ik heb een goede relatie met Van Hessen en ben gewoon erg tevreden over ze. Ze zijn snel en doeltreffend.'

Jeroen Jansen Odyssey Hotel Group
Van Hessen

Wolweverstraat 25
NL-2984 CE Ridderkerk
Tel: +31 180 442 800
info@vanhessen.nl

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes!
Conditions(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.
2024 VAN HESSEN - Alle rechten voorbehouden
Privacy policy | Algemene voorwaarden Van Hessen |