Château d'Urspelt
- Groothertogdom Luxemburg
- Oracle Hospitality OPERA Cloud PMS
- OPERA Cloud Sales & Event Management
- Oracle MICROS Simphony POS
- Oracle MICROS Inventory Management
Over Château d'Urspelt
Een bezoek aan Château d’Urspelt. Dit majestueuze kasteel ligt in het hart van het Nationaal Park ‘Our’ en biedt een schitterend uitzicht. De renovatie van Château d’Uspelt is met respect voor het historische gebouw uitgevoerd waardoor het kasteel zijn pracht en charme van 200 jaar geleden heeft herwonnen.
Château d’Urspelt heeft een fascinerende geschiedenis. Het kasteel heeft de status van Nationaal Monument en is het enige kasteel in Luxemburg met een hotel, restaurant en spa-functie. Hier gaan geschiedenis, gastvrijheid en modern comfort hand in hand. ‘Historische gebouwen hebben veel aandacht en gespecialiseerd onderhoud nodig. En dat terwijl wij onze service steeds weer willen perfectioneren om het kasteel nog aantrekkelijker te maken. Het gaat om het vinden van de juiste balans’, aldus Elvire Perat, Community Manager van Château d’Urspelt.
‘Bij Château d’Urspelt zijn er veel bijzonderheden om te benadrukken, maar het meest trots zijn wij op ons team. Onze mensen zijn zeer gastvrij, zetten net dat stapje extra en hebben oog voor detail. En dat wordt zeer gewaardeerd door onze gasten.’
Nieuwe IT-oplossingen voor een nog betere gastvrijheidsbeleving
‘Om op topniveau te kunnen blijven presteren, hebben wij besloten onze IT-infrastructuur een grote upgrade te geven. In onze Food & Beverage outlets werken we nu met Oracle MICROS Simphony POS en aan de hotelzijde hebben we een upgrade uitgevoerd naar Oracle Hospitality OPERA Cloud PMS. Tegelijkertijd is OSEM (OPERA Cloud Sales & Event Management) geïntegreerd. Deze oplossing maakt het managen van de salesactiviteiten en het organiseren van conferenties en events veel efficiënter. Al deze systemen sluiten perfect op elkaar aan.
Met de oplossingen van Van Hessen zijn wij klaar voor de toekomst. We kunnen moeiteloos inspelen op de wensen van onze gasten en hun gastvrijheidsbeleving verbeteren. Ook zijn de systemen handig in gebruik, wat ons leven een stuk makkelijker maakt’, lacht Elvire.
‘Met deze nieuwe IT-oplossingen zorgen wij voor een nog betere gastvrijheidsbeleving.‘
Aan de slag met de oplossingen van Van Hessen
‘Wij zijn blij met ons stabiele en toegewijde team. Zij hebben jarenlang gewerkt met het vorige systeem waardoor sommige gewoonten waren ingesleten. Het veranderen van systeem vond men niet heel fijn, omdat je nooit zeker weet hoe een nieuw systeem je werk zal beïnvloeden’, legt Elvire uit.
‘Er bestaat altijd een kleine kans dat het anders gaat dan verwacht, maar de installatie door Van Hessen is perfect verlopen. Door het team van Van Hessen is de overstap veel soepeler gegaan dan verwacht. Ze hielden rekening met onze specifieke wensen en behoeften.’
‘Wij hebben de tijd genomen om vertrouwd te raken met deze nieuwe software. In zo’n fase is het belangrijk om gasten eerlijk te informeren. We kozen voor een speelse aanpak, want je zit nu eenmaal in een leercurve. Je mag best aangeven als je de weg in het nieuwe systeem even kwijt bent. De gasten stelden onze uitleg en eerlijkheid op prijs en in een aantal situaties hebben wij er samen hartelijk om gelachen’, zegt Elvire.
Wij hebben een gedegen training gekregen van Van Hessen. Het was ongedwongen en plezierig waardoor wij ons vrij voelden om alle vragen te stellen die bij ons opkwamen. Ook nu wij volledig operationeel zijn, blijft de support van Van Hessen zeer toegankelijk en snel. Wij zijn erg tevreden over hun service.
Gastvrijheid staat hoog in het vaandel bij Château d’Urspelt. Door het gebruik van deze software en met de ondersteuning van Van Hessen, maken wij onze beloften naar de gasten beslist waar.
Nieuwsgierig wat Van Hessen voor je kan betekenen?
Wil je meer informatie over onze oplossingen en diensten? Neem contact met ons op of laat een bericht achter via het contactformulier. Je hoort snel van ons.