NL | EN |

Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza
- Senegal

  • Oracle Hospitality OPERA PMS
  • Oracle MICROS Simphony POS
  • Oracle Hospitality OPERA Sales & Catering
  • Oracle Hospitality Materials Control

Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza

De zeebries in je haren en bruisend Senegal binnen handbereik

Dit elegante hotel aan de Atlantische kust is een van de hotspots in Dakar. Er zijn legio redenen waarom Radisson Blu tot de tophotels van Senegal behoort. Gasten waarderen de stijlvolle hotelkamers en het goed uitgeruste conferentiecentrum. Ze bezoeken de rustgevende spa, fraaie ‘infinity’ pool, ‘rooftop’ restaurant of laten zich culinair verwennen tijdens de zondagsbrunch.

Het Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza maakt deel uit van de Mangalis Hotel Group. Met hun eigentijdse hotels op toplocaties en opmerkelijk serviceniveau, verhogen ze de lat in de Afrikaanse hotellerie. Reden genoeg om als hotel te investeren in een hoogwaardige IT-infrastructuur. Wij spreken Mohamed Sarr, IT-manager van het Radisson Blu Hotel, verantwoordelijk voor het gehele IT-netwerk. Daarnaast houdt hij innovaties op IT vlak nauw in de gaten.

Van Hessen is onze IT-partner

‘Wij gebruiken het volledige scala aan oplossingen van Van Hessen’, zegt Mohamed. ‘Er bestaan veel property managementsystemen, maar OPERA staat bekend als een van de beste PMS-systemen ter wereld. En wij hoorden enkel positieve geluiden over Van Hessen in de markt. De keuze voor Van Hessen was dus snel gemaakt. Daarbij voorzien andere aanbieders ons niet in onze behoeften en wensen zoals Van Hessen dat doet. Zij weten onze verwachtingen zelfs regelmatig te overtreffen.

Oracle Hospitality OPERA PMS is een zeer uitgebreid systeem en toch gebruiksvriendelijk. Wij gebruiken zeker zo’n 70% van de functionaliteiten, maar ontdekken nog steeds opties. Wij hebben een fijne samenwerking met Van Hessen en het team is erg behulpzaam. Ik heb vooral contact met het management en zij zijn altijd toegankelijk, ruimdenkend en staan open voor onze wensen. Zij zien ons probleem als zijnde hun probleem en nemen zaken serieus. Ze zijn niet zomaar een IT-leverancier maar onze IT-partner.

Toen intern een eventuele systeemwisseling ter sprake kwam, verraste het team mij. Onze medewerkers werken erg graag met OPERA gezien het zo gebruiksvriendelijk is. Met deze PMS kunnen wij operationele en administratieve uitdagingen makkelijk tackelen en daarbij is het systeem nog nooit lang uit de lucht geweest. Zelfs niet toen wij een computervirus hadden waarbij alles opnieuw geïnstalleerd moest worden. Van Hessen regelt het goed en dat is een belangrijke reden om te blijven.’

De installatie van Oracle MICROS Simphony POS

‘Onlangs werd Oracle MICROS Simphony POS geïnstalleerd en dat verliep heel soepel. Zo’n systeemverandering kan belastend zijn voor de organisatie, maar de Van Hessen experts Hans Elliott – Technology Product Manager F&B en Alphonse Tine – Customer Service Engineer POS, zorgden dat de installatie vlot verliep. Het zijn professionals die zeer betrokken zijn en zaken ter plekke oplossen.

Voorheen werkten wij met een kassier, maar met de introductie van Simphony hebben wij onze procedures aangepast en onze F&B-afdeling geprofessionaliseerd. Voor ons team was dit een nieuwe manier van werken. De bediening is nu verantwoordelijk voor de volledige service. Door het gebruik van tablets kunnen wij gemakkelijker met incentives werken om de verkoop te bevorderen. Een beetje gezonde concurrentie werkt motiverend en daar profiteren ook onze medewerkers van. Wij zien de omzet groeien, maar nog belangrijker is dat onze gasten het opmerken. Onze service wordt met de dag beter en de reviews op TripAdvisor zijn zeer positief. De overstap naar Simphony was een goede zet en precies wat we nodig hadden.

‘Ik ben zeer tevreden met onze samenwerking.’

Bijschaven en perfectioneren

‘Om onze ambities waar te maken, moeten wij zaken blijven optimaliseren. Het is in ons voordeel dat alle systemen met elkaar geïntegreerd zijn. Zo hebben wij alle informatie tot onze beschikking en kunnen wij zaken als bezettingsgraad, kosten en cashflow goed monitoren.

Voor het managen van de goederenstroom en de inkoop hebben wij de software Materials Control van Van Hessen geïntegreerd met Simphony POS. Het geeft actueel overzicht van de verkoopkosten en voorraden. De hospitality suite omvat beide systemen, OPERA PMS en Simphony POS. Het werkt perfect en maakt onze medewerkers een stuk slagvaardiger. Ze hebben alle tools ter beschikking om de ultieme gastbeleving te creëren. Voor het aansturen van onze banquetafdeling maken wij gebruik van OPERA Sales & Catering, een onderdeel van OPERA PMS. Beide zitten feitelijk ingebouwd in één systeem.’

‘Wij doen ons uiterste best om onze gasten een onvergetelijk verblijf te bezorgen’, vertelt Mohamed. ‘Daarom moeten onze operationele afdelingen goed georganiseerd en toegerust zijn. Ons IT-netwerk is de ruggengraat van ons bedrijf. Onze mensen moeten kunnen werken met betrouwbare, goed functionerende IT-oplossingen, gezien dit direct effect heeft op de gastbeleving. Door de oplossingen en ondersteuning van Van Hessen zorg ik dat het allemaal op rolletjes loopt.’

Laat van je horen!

Conditions(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Nieuwsgierig wat Van Hessen voor je kan betekenen?

 

Wil je meer informatie over onze oplossingen en diensten? Neem contact met ons op of laat een bericht achter via het contactformulier. Je hoort snel van ons.

Van Hessen levert software voor hotel en software voor horeca

'Ik heb een goede relatie met Van Hessen en ben gewoon erg tevreden over ze. Ze zijn snel en doeltreffend.'

Jeroen Jansen Odyssey Hotel Group
Van Hessen

Wolweverstraat 25
NL-2984 CE Ridderkerk
Tel: +31 180 442 800
info@vanhessen.nl

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes!
Conditions(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.
2024 VAN HESSEN - Alle rechten voorbehouden
Privacy policy | Algemene voorwaarden Van Hessen |