The Albus Hotel
- Amsterdam, Nederland
- Oracle Hospitality OPERA Cloud PMS
Over The Albus Hotel
Experience a Sense of Bliss
In het stadshart van bruisend Amsterdam ligt The Albus Hotel. Dit 4* boutique design hotel is onderdeel van the Albus group en wordt al sinds 2002 door een Nederlandse familie geleid. Het hotel kenmerkt zich door de speelse elegantie, warme sfeer en stijlvol design. Bij Senses Restaurant, geniet je van een creatieve, culinaire beleving die de zintuigen prikkelt.
Wij spreken Patty van der Meer, familielid en Sales & Marketing Manager. Wij praten met haar over de liefde voor innovatie, vernieuwing en design. Want dat deze familie vooruitstrevend is en vaak op de markt vooruitloopt, is geen geheim. Ook maatschappelijk verantwoord ondernemen zit in hun DNA. Zo werd The Albus Hotel in 2017, na een omvangrijke en complexe verbouwing, het eerste CO2 vrije hotel in Europa dat opereert vanuit een bestaande bouw.
Pilot hotel voor OPERA Cloud PMS
The Albus Hotel was één van de pilotbedrijven waar Van Hessen OPERA Cloud in testfase installeerde. ‘Wij werken al heel lang met Van Hessen samen en toen Van Hessen ons benaderde om als pilot bedrijf OPERA Cloud uit te testen, paste dat precies in ons straatje. Wij zitten nooit stil en zoeken altijd naar nieuwe kansen en mogelijkheden. Wij vinden het belangrijk om slim te werken en de service naar onze gasten steeds weer te verbeteren. En met de komst van OPERA Cloud kregen wij de kans om een aantal zaken te realiseren’, legt Patty uit.
Bij The Albus Hotel heeft Van Hessen de eerste versie van OPERA Cloud uitgerold. ‘Terugkijkend hebben wij hier samen veel van geleerd’, geeft Patty aan. ‘Het is heel nuttig om een systeem eerst in een pilot omgeving te testen. Je kunt namelijk tegen dingen aanlopen die je niet op voorhand voorziet. Dit kan dan in volgende versies worden aangepast en verholpen.’
‘Er zitten voor ons voordelen aan de switch naar OPERA Cloud. Zo is het check-in proces sneller en vereenvoudigd, housekeeping kan de kamerstatus direct per mobiel wijzigen en de communicatie met de TD is gestroomlijnd. Het werken in de cloud is een grote vooruitgang. Vooral als je werkt vanuit verschillende locaties is het fijn om zaken onderweg vanaf je mobiel te regelen. Het geeft ons veel vrijheid. Nog een pluspunt is dat je de rollen van de medewerkers kan aanpassen in het systeem. Zo krijgt iedereen de juiste gegevens te zien en hebben wij overzicht. Iedere medewerker heeft een eigen e-mailadres voor hun account. En dat scheelt weer met resetten als ze hun wachtwoord vergeten zijn’, geeft Patty lachend aan.
‘Ook integreert OPERA Cloud makkelijk met de andere systemen die wij gebruiken. Zo versnellen wij het gehele proces wat vooral onze zakelijke gasten erg waarderen. Via FastID verloopt de complete check-in automatisch via mobiele telefoon, inclusief het openen van de kamerdeur. Bij housekeeping werken ze met de app RoomChecking en op marketinggebied gebruiken wij Experience om meerdere contactmomenten in te bouwen tijdens de customer journey en additionele verkoop te bevorderen.
De pilotversie van OPERA Cloud heeft niet dezelfde mogelijkheden als de huidige versie die nu wordt uitgerold. Vandaar dat er dit jaar bij ons een update plaatsvindt naar de nieuwste versie van OPERA Cloud, zodat wij de Reporting & Analytics functionaliteit kunnen gaan gebruiken waarmee je zelf rapporten kan maken.’
‘Wij hebben een goede klik met Van Hessen.‘
The Albus Hotel en Van Hessen zijn een goede match
‘Wij hebben heel fijn contact met Van Hessen. Het is een gecommitteerde partner die klaar staat om ons te helpen en ondersteunen. Ze zoeken altijd een passende oplossing en doen er alles aan om je vraag te beantwoorden.
Bij Van Hessen hebben wij vaste contactpersonen en als je zo lang intensief met elkaar samenwerkt weet je op een gegeven moment precies tot wie je je kan wenden. Dat is superfijn werken want ze zijn altijd bereid ons te helpen, schakelen snel en doen hun uiterste om de juiste informatie te achterhalen. Dat is de kracht achter Van Hessen en het is heel prettig om met zo’n solide partner samen te werken.
Een zonnige toekomst
De toekomst van The Albus Hotel ziet er rooskleurig uit want er is genoeg om naar uit te kijken. ‘Wij willen de beleving voor onze gasten nog verder verbeteren’, vertelt Patty. ‘Onze lobby is net compleet gerenoveerd waarbij de focus ligt op een seated check-in met tablet. Er komt een nieuwe ruimte bij voor meetings en private dining, onze bar wordt volledig vernieuwd en volgende winter steken wij de hotelkamers weer in een nieuw jasje. Een spannende tijd waar wij ons op verheugen.’
‘Wij zijn trots om een echt familiebedrijf te zijn. Ieder heeft een eigen expertiseveld, maar is ook betrokken bij alles wat er in de organisatie gebeurd. Onze familieband is hecht, wij vertrouwen elkaar en kunnen goed met elkaar samenwerken. Sterker, wij vinden met elkaar werken heel leuk en spreken elkaar dagelijks. Zo’n vertrouwensband hebben wij ook met Van Hessen. Wij kunnen altijd aankloppen.’
Nieuwsgierig wat Van Hessen voor je kan betekenen?
Wil je meer informatie over onze oplossingen en diensten? Neem contact met ons op of laat een bericht achter via het contactformulier. Je hoort snel van ons.