NL | EN |

The Liman Hotel
- Brussel, België

  • Oracle Hospitality OPERA Cloud PMS
  • Oracle MICROS Simphony POS

Over The Liman Hotel

Het stijlvolle Liman Hotel ligt vlak bij de prachtige botanische tuin in hartje van Brussel. Het hotel biedt een warme en uitnodigende ambiance en geeft kleur aan deze opkomende stadswijk.

The Liman Hotel is een familiehotel, vernoemd naar de eigenaar Mr. Orhan Liman. Het pas geopende hotel heeft 74 stijlvolle hotelkamers. Gasten kunnen zich culinair laten verwennen in het mediterrane restaurant ZEYYA, genieten van een drankje in de loungebar of een evenement organiseren in het hotel. Binnenkort kunnen gasten ook genieten van het spectaculair uitzicht op het beroemde Atomium vanaf het dakterras.

Samen met Matthias Morel, Front Office Manager en Laurent Dessart, F&B Manager van The Liman Hotel, blikken wij terug op de opening van het hotel eind 2024.

Van Hessen is een betrouwbare partner gebleken

‘Wij werken sinds juli 2024 met Van Hessen. Het was onze intentie om Oracle Hospitality Cloud PMS en Oracle MICROS Simphony POS te implementeren en Van Hessen is de Oracle Hospitality en Oracle Restaurant partner voor de Benelux’, legt Matthias Morel uit. ‘Ik werk dagelijks met OPERA Cloud en het is een van de beste PMS-systemen in de markt. OPERA is zeer compleet en biedt alle integraties die wij nodig hebben. Daarbij is het een van de meest gebruikte PMS-oplossingen, waardoor het makkelijker is om medewerkers te vinden die kennis hebben van het systeem.’

Laurent Dessart heeft in het verleden met verschillende kassasystemen gewerkt, maar prijst de functionaliteit van Simphony POS. ‘Het is een uitstekende POS-oplossing die naadloos integreert met de andere systemen die wij gebruiken. Hierdoor verloopt alles vlekkeloos en besparen wij veel tijd. Tijd die wij aan onze service kunnen besteden. In de opstartfase liepen wij tegen een probleem aan bij Symphony. Maar het team van Van Hessen reageerde bliksemsnel en kwam meteen met een passende oplossing.’

‘Bij elke hotelopening heb je uitdagingen en komen er dingen op je pad die je niet hebt voorzien. En voor ons was de installatie van de PMS- en POS-software een nieuwe ervaring. Het hebben van één leverancier voor zowel F&B als Room Division vereenvoudigt het proces aanzienlijk. Van Hessen heeft ons tijdens het hele proces met raad en daad bijgestaan’, voegt Matthias Morel toe.

‘Onze opening liep wat vertraging op. Het Van Hessen team was flexibel en ze pasten het trainingsschema aan. Uiteindelijk was de hotelopening succesvol en maakten wij een goede start. Toen wij na de opening wat aanpassingen nodig hadden in het systeem, reageerde ze bij Van Hessen snel en losten het binnen 24 uur op.

De heer Liman voorziet groei en overweegt de ontwikkeling van een volgend hotelproject. De multi-property functionaliteit van OPERA Cloud PMS en Simphony POS maken het aannemelijk dat wij deze oplossingen ook daar zullen implementeren.’

‘Van Hessen is voor ons een heel betrouwbare partner gebleken.’

Wij doen een stapje extra voor onze gasten

‘Wij zijn een familiebedrijf en koesteren onze familiewaarden. Dat betekent dat onze gasten zich altijd welkom en thuis moeten voelen’, leggen Laurent Dessart en Matthias Morel uit.

‘Wij werken met een betrokken team van professionals. Zij geven de gasten persoonlijke service en zorgen voor een authentieke ervaring. Deze persoonlijke benadering en menselijke gastvrijheid is iets wat technologie niet kan vervangen.

Wij willen op de hoogte zijn van de wensen en behoeften van onze gasten, zodat wij rekening kunnen houden met hun voorkeuren. OPERA Cloud PMS wordt geleverd met een zeer goed profile managementsysteem. Dit geeft ons inzicht én overzicht. En met Simphony POS kunnen wij de wensen van onze gasten snel en efficiënt doorgeven aan onze keuken.

Wij gaan tot het uiterste om een glimlach op het gezicht van onze gasten te toveren. En te zorgen voor een onvergetelijk verblijf.

Laat van je horen!

Conditions(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Nieuwsgierig wat Van Hessen voor je kan betekenen?

 

Wil je meer informatie over onze oplossingen en diensten? Neem contact met ons op of laat een bericht achter via het contactformulier. Je hoort snel van ons.

Van Hessen levert software voor hotel en software voor horeca

‘Het was een mooi project en wij zijn erg blij met de uitkomst‘.

Maxime Busnel Grand Hotel Karel V
Van Hessen

Wolweverstraat 25
NL-2984 CE Ridderkerk
Tel: +31 180 442 800
info@vanhessen.nl

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes!
Conditions(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.
2025 VAN HESSEN - Alle rechten voorbehouden
Privacy policy | Algemene voorwaarden Van Hessen |