NL | EN |

International Hotel Capital Partners (IHCP)
-
Nederland

  • Oracle Hospitality OPERA Cloud PMS
  • OPERA Sales & Catering Management
  • Oracle MICROS Simphony POS

Over International Hotel Capital Partners

IHCP is een jonge, ambitieuze hotelgroep met 5 hotels in hun portfolio:

Mercure Amersfoort
Renaissance Amsterdam Airport
Moxy Amsterdam Airport
Moxy The Hague
Residence Inn by Marriott The Hague

De hotels die International Hotel Capital Partners onder haar vleugels heeft opereren zelfstandig. Het clusterteam van IHCP geeft de nodige ondersteuning aan de hotels op het gebied van IT, HRM, Sales en Marketing, waarbij Remco Gerritsen als Directeur Hotels zorgdraagt voor de algehele leiding.

IHCP heeft gezonde aspiraties voor de toekomst en wil blijven investeren. De coronaperiode hebben ze gebruikt om verschillende aanpassingen aan te brengen in de hotels. In die tijd is Mercure Amersfoort overgestapt naar OPERA Cloud wat voor IHCP een belangrijke upgrade heeft betekend om processen te standaardiseren en efficiëntie in de hotels te verhogen. Met de opening van de hotels Moxy The Hague en Residence Inn by Marriott The Hague in augustus 2022, is IHCP de grootste speler op de hotelmarkt van Den Haag.

Werken met Van Hessen en de multi-property oplossingen OPERA Cloud PMS & Oracle MICROS Simphony POS

Thijs van den Nouland is Project- & IT-supportmanager bij IHCP. Ongeacht zijn ruime kennis wil Thijs een IT-partner aan zijn zijde hebben die meedenkt en bekend is met de doelstellingen van IHCP. Om zo de route en daaruit voortvloeiende acties te bepalen.

Thijs noemt OPERA de Mercedes onder de PMS-systemen. ‘Het is een grote applicatie, die altijd werkt en je nooit in de steek laat. Met de Cloud versie is OPERA helemaal bij de tijd en net zo functioneel als voorheen. In de huidige arbeidsmarkt trekt IHCP ook medewerkers aan uit het buitenland. Omdat OPERA een grote internationale speler is, hebben 9 van de 10 nieuwe medewerkers al ervaring met de software waardoor ze vrij moeiteloos meekunnen.’

De Marriott hotels van IHCP draaien allemaal op Oracle MICROS Simphony POS. ‘Simphony is makkelijk en intuïtief in gebruik. Hierdoor zijn de medewerkers snel ingewerkt. En de back of the house en management console van de applicatie bieden talloze functionaliteiten om zaken professioneel te automatiseren.’

‘Voor IHCP is het belangrijk dat alles in één database zit. Het is heel handig dat het clusterteam en de hotelteams tegelijkertijd in de applicatie kunnen werken. Wij kunnen onze data nauwgezet analyseren en uitgebreide rapportages draaien terwijl de operationele afdelingen doorwerken. Het clusterteam kan voor alle hotels tegelijkertijd updates en aanpassingen doorvoeren. Zo worden zaken getackeld voordat er een probleem ontstaat. Al met al zorgt het voor veel flexibiliteit in de organisatie’, aldus Thijs.’

Het is voor ons belangrijk om met een partner samen te werken die veel kennis heeft van hun product.’

Customer journey & integraties

‘De software die Van Hessen levert draagt absoluut bij aan de optimalisatie van de customer journey van International Hotel Capital Partners gasten en gasttevredenheid’, zegt Thijs. ‘Je werkt met Oracle Hospitality producten en daardoor kun je alles specifiek op de wensen en behoeften van de gast of opdrachtgever afstemmen. Binnen Simphony en OPERA is er altijd wel een functionaliteit waarmee je zorgt dat het gaat zoals je gast wenst.

Alles is geautomatiseerd en met elkaar gekoppeld. Er komen bijna geen handjes meer aan te pas waardoor ons team meer tijd heeft voor onze gasten. Daarom werken medewerkers graag met OPERA Cloud en MICROS Simphony.

Al deze koppelingen en integraties vergroten de slagkracht. Sowieso zijn ‘MICROS Simphony en OPERA Cloud gekoppeld in alle hotels. Laatst hebben wij de betalingen met PlanetPay gekoppeld en nu gaan we de interface met Pay@table doorvoeren in de hotels.’

In het Renaissance Amsterdam Airport heeft International Hotel Capital Partners de uitgebreide Sales & Catering module gekoppeld aan Simphony en OPERA. ‘De banquetmarkt kan administratief complex zijn. Elke aanvraag is anders en je wilt aan de wensen van de boeker tegemoetkomen. Daarom verzamel ik onze behoeften en geef die door aan Van Hessen. Zij komen dan terug met oplossingen en suggesties hoe wij dit het beste aanpakken.

Deliver & care

De samenwerking met Van Hessen noemt Thijs heel goed. ‘Van Hessen is makkelijk benaderbaar en dé partner voor producten van Oracle Hospitality. Je moet het samen doen en dat staat bij Van Hessen op hun netvlies. Ook al zijn ze de enige in de Nederlandse markt die software van Oracle Hospitality levert, ze zijn zich ervan bewust dat alles valt of staat met de service die ze leveren.’

‘Als wij een vraag hebben die geen haast heeft, dan schieten wij een ticket in. Maar bij urgente zaken hebben wij direct contact. Bij Van Hessen werken mensen met dermate veel ervaring dat ze altijd met een passende oplossing komen. Grote problemen worden meestal binnen 1 of 2 dagen opgelost. Zij hoeven daarvoor niet meer op locatie aanwezig te zijn want het kan allemaal remote. Zolang er maar iemand van onze organisatie in het hotel aanwezig is om zaken te testen en terugkoppeling te geven.’Van tijd tot tijd vindt er een evaluatie plaats tussen IHCP en Van Hessen. Vooral na een intensieve hotelopening, zoals nu in Den Haag, is het goed om elkaar feedback te geven en verbeterpunten aan te dragen. ‘Zo kunnen wij bij een volgend project nog sneller en effectiever installeren en samenwerken.’

Thijs ziet de toekomstige samenwerking met Van Hessen met vertrouwen tegemoet. ‘Bij International Hotel Capital Partners hebben wij een duidelijke visie en weten wij wat we willen. Aan Van Hessen hebben wij een sterke partner die meedenkt en hierop anticipeert.’

Laat van je horen!

Conditions(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Nieuwsgierig wat Van Hessen voor je kan betekenen?

 

Wil je meer informatie over onze oplossingen en diensten? Neem contact met ons op of laat een bericht achter via het contactformulier. Je hoort snel van ons.

Van Hessen levert software voor hotel en software voor horeca

'Ik heb een goede relatie met Van Hessen en ben gewoon erg tevreden over ze. Ze zijn snel en doeltreffend.'

Jeroen Jansen Odyssey Hotel Group
Van Hessen

Wolweverstraat 25
NL-2984 CE Ridderkerk
Tel: +31 180 442 800
info@vanhessen.nl

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes!
Conditions(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.
2024 VAN HESSEN - Alle rechten voorbehouden
Privacy policy | Algemene voorwaarden Van Hessen |